Svalové křeče v těhotenství

Svalové křeče v těhotenství

Téměř každá nastávající matka zná nepříjemný pocit, když ji v noci probudí spontánně se objevující, bolavé křeče v nohách. Křeče v dolních končetinách se objevují hlavně v posledním trimestru těhotenství. Jak k nim dochází? Dá se jim zabránit? Jak často se tento problém bude opakovat?

Příčiny svalových křečí

Příčinou svalových křečí jsou poruchy krevního oběhu. U lidí, kteří mají nedostatečný přísun minerálních látek, dochází ke křečím v noci, kdy jsou svaly uvolněné. Vlákna jsou nedostatečně prokrvována a reagují na tento stav extrémně bolestivými stahy – křečemi. V případech těhotných žen se jedná hlavně o zřetelný nedostatek hořčíku, který je odpovědný za „spolupráci“ mezi nervem a svalem. Nebezpečné situace vznikají tehdy, pokud nedostatečný příjem hořčíku způsobuje stahy dělohy, které mohou vyvolat předčasný porod. Hned první slabé křeče v končetinách by měly být určitě považovány za varování a nemělo být se nad nimi mávnout rukou.

Rychlá pomoc

V případě, že dostanete křeč do lýtka, stehna, chodidla nebo hýždí, měly byste jako okamžité opatření promasírovat danou část končetiny. Ačkoli se to v prvním okamžiku zdá jako velmi bolestivé, je to nejlepší pomoc. I termofor (pryžová láhev s teplou vodou) nebo přiložení teplého ručníku podpoří uvolnění křeče a rozšíří krevní cévy, čímž se stimuluje krevní oběh. Zvláště při křečích v dolních končetinách se doporučuje co nejvíce natáhnout nohy a natahovat prsty směrem nahoru. I silný tlak nohou proti podlaze poskytne úlevu.

Jak můžeme křečím zabránit?

Abyste alespoň částečně zabránily vzniku svalových křečí, je vhodné preventivně dodržovat následující:

nohy byste si měly co nejčastěji dávat do vyvýšené polohy, alespoň na 30 minut

při sprchování střídejte teplou a studenou vodu, která zlepšuje krevní oběh a také pomáhá předcházet oteklým kotníků vysoké podpatky by měly být pro Vás během těhotenství úplné tabu, protože zkracují lýtkové svaly a zvyšují tak potenciální nebezpečí vzniku křečí

pravidelně choďte naboso

před spaním si protáhněte svaly, hlavně na nohou a nechte si od partnera namasírovat nohy, zabráníte tak i vzniku křečových žil

výborným zdrojem chybějících minerálů je i banán a kakao – při zvýšené konzumaci však mohou vést k zácpě

důležitou prevencí je i pravidelný pohyb, který napomáhá ke zlepšení krevního oběhu – procházky, rychlá

chůze nebo tanec

Svalové křeče v těhotenství – pomáhá úprava stravy

Mnoho potravin je výborným dodavatelem hořčíku a minerálních látek. Patří mezi ně: ořechy všech druhů, dýňová semínka, sezamová semínka, celozrnné výrobky, luštěniny, sójové výrobky, drůbež, ryby, avokádo, banány a sušené ovoce. Vápník a draslík jsou také důležitými prvky, jejichž potřebné množství mohou pokrýt potraviny jako špenát, mangold, švestky, fenykl, kapusta, kefír, mléko a vhodná minerální voda. Každý, kdo navzdory úpravě stravy trpí křečemi, by měl po konzultaci s lékařem sáhnout po doplňcích jako např. šumivé tablety, pastilky nebo kapsle.

Previous Počet embryí při transferu. Méně je více.
Next Falešná gravidita

About author

You might also like

Rodina 0 Comments

Ubytování v soukromí v Čechách

Dovolená v České republice se vždy vyplatí a je to pravda; Praha je nádherná. Ale Česká republika Vám nabízí mnohem více! Ať jste v Českém ráji, v Krkonoších, na Vltavě

Rodina 0 Comments

Důležitá je zdravá strava!

Už jen malou úpravou stravy se dá hodně dosáhnout. Kvalitním jídelníčkem zvyšujete šance na otěhotnění, rovněž kvalitní strava přispívá ke zlepšení psychické pohody. Na úpravu stravy je třeba myslet už

Rodina 0 Comments

Bylinky podporující plodnost

Bazalka, kakost luční nebo kontryhel? Ne vždy je nutné používat chemii. Poradíme vám, které bylinky mohou podpořit plodnost přirozeně… Někdy nechávají vysněné děti na sebe dlouho čekat. Ovšem ne každá

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply